Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 13 november 2011

Söndag o fars dag!

Tjenix!

Igår var jag o hämtade min islänning Isa i Valbo. Hon har stått där på in och tillridning sedan i våras. Hon fick sedan vara kvar o gå med på deras lektioner, bra för dom att få ha en extra häst och jättebra för mig för hon blev kontinuerligt riden under en längre period.
Snälla Maria, min svägerska följde med o vi åkte i deras bil o med deras transport. Isa gick in direkt o stod så snällt hela vägen hem. Väl hemma så gick hon så lugnt in i stallet o började tugga kvällshöt. Tog in shettisarna o det är toppen när dom står inne över natten o bekantar sig under ordnade förhållanden. Vi var precis klara med hästarna när Mattias o Thomas kom med köpepizza från Lingbo. Mumsade i oss den o hade en trevlig avslutning på kvällen. Kl. var efter 21 när dom åkte hemöver. Tack snälla för hjälpen!

I morse släppte jag ut hästarna o allt var lugnt. Mockade o gjorde klart innan jag gick in o gav hundarna o mig frulle.
Sen gick jag ut igen o tog in Isa o provade så träns o sadel passade. Det är ju helt suveränt att det finns syntetsadlar som inte väger så mycket. Sen blev det en premiärtur. Underbart!
Visste inte om jag ens skulle klara att ta mig upp på henne. Jag har sån värk i båda axlarna, ena knät o höfen, men det gick. Isa är ju bara runt 130 cm hög o det är högt nog när jag ska försöka komma upp, men vilken lycka när det gick!
Isa är en väldigt känslig häst o det passar mig som handen i handsken. Hon var väldigt känslig att rida o reagerar direkt för minsta rörelse av skänkel eller hand. Mjuk o fin i munnen o jag bara "tänkte" volt så gick hon så fint. Härligt när jag kan rida henne med så små o mjuka hjälper! Vi red runt i lilla hagen o sen en liten kort skogsvända bort till "stenstolparna" o tillbaka, det fick räcka. Känner av det i min kropp så jag vill mjukstarta så jag kanske kan rida en liten pyttesväng varje dag.

 Allt klart för ridtur!


 Goa lilla häst!


Hemma igen efter ridturen.


Nu ska jag ta hundarna o gå på skogsprommis medan solen skiner så härligt ute. Orkar jag så ska det bli två korta spår till Märta o Nicke oxå.

Ha en underbar fars dag! Våran egen pappa jobbar 12-timmars så han får vi fira ikväll när han kommer hem vid 19-tiden. Blir nog Tackos o nån efterrätt då.

Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar