Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 25 november 2011

Fredag!

God morgon!

Nu är hästarna utsläppta o grabbarna på väg till skolan o Mattias är på jobbet.
Snart ska jag gå ut o mocka o sen blir det att fortsätta städa o göra adventsfint. Gårdagen struntade jag i Emils nya gardiner o hängde upp röda gardiner med guldstjärnor på istället. Frågade honom om han ville ha röda gardiner o det ville han. Han har alltid älskat rött.
Så med nystrukna gardiner o en röd adventsstjärna i fönstret så är det nog det enda fönstret i huset som går i rött.

I köket så torkade jag fönstren o tog upp julgardinerna o lade sen tillbaka dom.... Vet inte om det är bristen på snö, men jag är inte alls sugen på rött i år. Gardinerna jag har uppe i vitt fick sitta kvar och så satte jag upp två strjärnor i svart med vita stenar på o lampor i. En vit orkidé mitt i fönstret, får köpa julstjärnor i vitt när jag ska förbi nån blomaffär. Även i hundrummet fick vita gardinen sitta kvar o en vit stjärna på fot till det. Snyggt o stilrent!

 Fönstret i data o hundrummet


 Finns det hjärterum finns det stjärterum;) Börjar bli trångt i bädden nu!


Lite pyssel!


Efter att ha gjort rycket inne så gick jag o hundarna ut. Först var jag över i ladan o hämtade två småbalar hö till hästarna. Då var Märta med o fick jobba lite med fåren.


Här är nya tackan Doris jättenyfiken på vad det är som ligger där på backen o trycker:)

För att inte utsätta Märta för obehag så gav jag henne "sakta frammåt" kommando o då stack Doris snabbt tillbaka till flocken.
Sen fick Märta ligga o hålla flocken när jag öppnade o gick o hämtade hö i ladan. Efter hästarna fått mat så gick vi en skogspromenad. Jag hade en påse med o plockade lite mossa o gröna kvistar. När jag kom hem fixade jag till en kruka med en amaryllis o mossa o band.

Sen innan det blev mörkt gick vi en längre prommis ner till gula huset o vände. Det var underbart skönt igår så jag ville passa på att vara ute. Mot kvällen blev det kallare en stund o jag blev så dålig i lederna. Jösses vad jag känner av väderomslag!
Men efter några timmar blev det plusgrader igen o nu i morse var det +8 grader! Så det var väl inte så konstigt att jag kände av detta.

Nej nu ska jag gå ut o mocka. Sen ska jag skjutsa tillbaka hästtransporten till Åmot o skjutsa M till tåget o hämta finnspetsen Nisse. Ska vara hundvakt på em.
Ikväll ska jag åka ner till Sandviken o gratta en väninna. Ska verkligen bli jättekul!

Ha en toppendag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar