Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 10 april 2010

Äääntligen piggare:)

God förmiddag! Äääääntligen piggare i min förkylning! Såå himla skönt:) Kläckningen av mina kycklingar gick över förväntan! Det blev totalt 4 st Blommekycklingar o 10 st Hedemorakycklingar. Dom är ju bara såå sööööta!!! Men jag ska försöka sälja några kycklingar, åtminstone Blommekycklingarna är till salu, ev. nån Hedemora. Nu har jag mina surbrödslimpor i ugnen. Jag har varit nyfiken på att baka surdegsbröd såå länge. Men man vill ju ha bördet typ "NU", och inte vänta 5 dagar innan man kan baka... sån är jag ialla fall:) Men jag köpte rågmjöl o satte en surdeg, har rört i den i fyra dagar o sen tillsatt mer vatten o mjöl o skulle egentligen ha bakat ut det igår. Igår låg jag dock däckad i förkylning, så det blev att baka ut den idag. Så nu ligger 4 knubbiga limpor i ugnen. Hoppas verkligen att de blir bra! Tja, annars ska jag försöka ta det lite lugnt idag också, men det är inte lätt när kroppen äntligen är tja, inte full, men åtminstone halvfull, av energi igen:-) Ha det gott i regnet! Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar