Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 29 april 2010

Torsdag den 29 april...

Hönorna i rastgården så inte höken tar dem, nu får de bara vara lösa när vi är ute!
Tjenix!
Igår var det träning på klubben. Kallt o blåsigt, så inget väder för mig... Men Carro bryr sig inte om om väder eller matte är dålig, hon gör ett bra jobb endå!:)
Vi tränade lite fritt följ, inkallning med stå, kryp o platsliggning med skott. Första skottet röck hon till, men det var mer som OJ! sen var hon hel cool som att, det var bara platsliggning med skott idag ju... Jag är så himla stolt över min hund! Krypet tränar vi detaljer i, som uthållighet o inte vara före matte. Hon är faktiskt helt underbar i krypet, bara rinner bredvid mig. Hon älskar att krypa o har väldigt lätt för det.
Idag efter jobbet så gjorde jag en uppletanderuta. Det var eeeeevigheter sen!!! Carro skötte sig bra med tanke på att det var så länge sen sist. Hade lagt ut tre föremål o efter lite tjafs så hittade hon dem. Hon blev rejält trött.
Fy vad jag tog illa upp för kommentaren på förra inlägget o svarade lite purket på det. Tänk att "nån" tycker att jag inte uppskattar mina hönor o har dem för produktion... Undrar om den anonyma "tyckaren" vet att jag har hela 4 hönor. Det är väl klart att man uppskattar när dom äääntligen klämmer ur sig ett ägg efter 9 månaders uppehåll! Och att jag hotar dem med curryhöns är inte mer illa menat än att jag hotar Emil med att kvista öronen av honom... mm. mm. Än har jag dock aldrig gjort slag i saken utan det är bara hot:)
Fast å andra sidan skulle jag tycka det var mer rätt att äta en curryhöna som gått o skrotat här på gården hela sitt liv o ätit bra mat o haft 9 kvm att dela på 4 hönor+1 tupp, mot att äta en "industrihöna" där de går 9 hönor per kvm..... Men även om vi nackar tuppkycklingarna o äter dem, så Maja skulle jag ALDRIG kunna äta!
Nix, pix, nu ska jag gå ut i solen o dricka lite kaffe.
Ha en bra dag!
Kram Erica

1 kommentar:

  1. Hej
    Baksidan av att ha en blogg som alla kan läsa.men jag som har varit nära dig i 24år vet vilket fantastiskt liv dina djur har.Jag är så stolt över dig och ditt djurliv.Kram Marie.

    SvaraRadera