Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

onsdag 7 april 2010

Onsdag...

Vackra Isas härliga man!!!
En av Agnez ungar -fransk vädur!
Agnez fina bo!
Nybakade Thekakor!
Tjenix!
Pust, min förkylning är sämre idag... Suck!
Har ialla fall grejat med småfix: Satt fast kompostgallret till Frasses större bur. Så nu är det spånat o halmat o han har nästan två kvadrat att husera på. Hans bur, en plast med galler över, har jag tvättat så kycklingarna kan bo där sen. (Jag hoppas ju att det blir ca 15 till...)
Har också gjort rent till små Isbaren o fyllt på mat o vatten. De gillar uppblött luzern! Sen får de allfoder o smulade havregryn.
Tog bort mellanväggarna i kläckaren o fyllde upp den med vatten. Nu håller jag tummarna för att det blir kycklingar! Har 12 Hedemora o 5 Blommeägg i den.
Nyss fick jag veta att Isac har fotbollsträning 14,30.... Det hade dom glömt att meddela chauffören, -mig! Men jag hinner med att skriva lite o dricka the, sen ska vi åka.
Har pratat med FK och nästa vecka ska jag till arbetsförmedlingen för möte o inskrivning. Tydligen inte att bara börja arbetsträna fast man ordnat jobb själv... Och hade jag väntat nån vecka hade jag inte alls fått den hjälp jag ska få nu... Vad den hjälpen innefattar vet jag dock inte än... Jag har ju ordnat allt (jobbet) själv?!
Bilder från gårdagen sätter jag också in. Skulle ju bifoga fler i förra inlägget men hann inte:)
Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar