Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 27 april 2010

Tisdag den 27 april

Tjenix!
Förmiddagen tillbringade jag o Mattias i trädgården. Jag planterade om lite tomatplantor o pellisar o Mattias krattade. Vår höbonde kom med rundbalar till fåren o hästarna, så nu klarar dom sig ett tag o jag behöver inte bära hö innifrån till hästarna. Skönt!
Har tränat lite med Carro här utanför. Hon går riktigt bra i fria följet tycker jag. Även inkallning med stå gick bra också tränade vi kryp som gick jättebra.
Var livat i hönshuset så jag gick o tittade. Jo, tre ägg i redena!!! Det var Maja som förde liv o talade om hur himla duktig hon var som lagt ett ägg:) Som det skulle vara nån enorm prestation, hon har haft ledigt sen i juli!!!! Kanske mina tankar om kokt curryhöns satte fart på henne?!?
Jätteroligt att få en liten utdelning från henne, för äter o skiter gör hon ju fast hon varit långledig....
I morgon är det jobb o på kvällen träning på bruks. Nu ska jag o Carro ta oss i kragen o fortsätta målmedvetet för start i högre. Tomas gav inspiration så den ska tas tillvara på!
Ha det gott!
Kram Erica

5 kommentarer:

  1. Märklig inställning till dina djur, eller Maja i alla fall. Har hon bara ett värde så länge du kan tjäna något på det?!
    /PeO

    SvaraRadera
  2. Ursäkta, men kan man inte ens lämna ett namn utan måste vara anonym o ändå ha förutfattade meningar om mig och mina djur, då tycker jag att man kan låta bli att kommentera något! Var har jag skrivit att inte Maja har något värde??? Hade hon inte haft något värde hade jag knappast haft henne kvar utan att få några ägg av henne på 9 månader. Missade du min smiley också?? Hälsningar Erica

    SvaraRadera
  3. gumman! en sån kommentar kommer bara från någon som inte känner dig eller din djurhållning för 5 öre, tänk om alla djur fick ha det som dina <3
    kram

    SvaraRadera
  4. Oj, oj vilken "surgubbe" som hittat hit! Strunta i såna kommentarer och fortsätt med din roliga och läsvärda blogg! Kram/Eva

    SvaraRadera
  5. Haha! Som sagt, vissa har ingen humor. Kanske man kan göra lite gubbröra istället för curryhöna? ;-)
    Underhållande och bra skrivet - fortsätt med det!

    SvaraRadera