Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

onsdag 14 april 2010

Facebook..

God morgon! Igår kväll fick jag "tummen ur" o loggade in på facebook.... Vips skramlade det till i inkorgen på mailen med massor av vänförfrågningar. Har alla utom jag facebook???? Ja, det är inte att man känner sig rätt antik o mossig.... Men jag har fortfarande bara börjat kika där, återstår massor att lära o få se om jag orkar skriva både där o här. Vi får se. Idag är det ännu en underbar dag med strålande solsken. Härligt! Fåglarna kvittrar o snön smälter ääääntligen bort. Mina kycklingar växer o mår bra. Hade en Isbarkyckling som var slö så jag fick stoppa den i en egen låda drygt ett dygn. Men igår kväll var den piggare så den fick gå tillbaka till de andra, även i morse var det full fart o den åt o drack o sprang med de andra dunbollarna. Härligt! Alla är i så olika fina färger. De fem Isbaren är tre grå, en gul o en svart. Hedemororna är fyra ljusgrå, fyra svarta o två gula. Blommekycklingarna är rödbruna. Spännande att se vad det blir av dem som vuxna. Lammen växer så det knakar! Guud så sööta de är på kvällarna, då har de lammrace runt vindskyddet. Ser för härligt ut. Vi funderar på att sälja tackorna i höst. Känns så tungt nu efter denna vinter när alla staket är helt demolerade av snön. Till hästarna räcker det med två eltrådar, till fåren är det fem. Nu är nästan alla isolatorer förstörda efter Bladmursvägen.. Suck! Så det ska vi tänka över o se hur det blir. Agnez ungar har inte kommit ur boet än, men det dröjer nog inte många dagar. Ska bli spännande att se hur de ser ut när de är pälsade. Söööta såklart!!! Rosmarin hade en tuss med hö i mun igår, så hon har börjat göra sitt bo nu. Hon har några dagar kvar. Det blir enda gotlandskullen i år tror jag. Jag vill inte ha för mycket. Få se om Carro löper o det blir parning där. Jag hoppas ju så på en kull efter henne där jag kan spara en valp. En uppfödare på rottis ringde härom kvällen o har ev. en omplacerings tik på gång som hon erbjöd oss. Mattias är såklart jättesugen. Vi får se. Det är en kanontik som är fri i leder o Korad. Men ändå en vuxen hund... och "fel" ras för mig.... eller?? :) Nu ska jag strax iväg till sjukgymnasten på Gävle sjukhus. Sen blir det möte på Arbetsförmedlingen i Sandviken. Så det blir klart med det som ska göras så jag kan börja arbetsträna. Det låter så mycket i tidningarna, men när man själv ringer o vill jobba som sjuk, då tar det minsann tid.... Men nu är det på G! Ha en riktigt uuuunderbar dag i solen! Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar