Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 4 april 2010

Söndag 4/4

Godmorgon! Inga fler lamm... Men Mia o Lambi är tjocka så de håller på att spricka:) Däremot fick Agnez, min chinchillabrokade franska vädur, en kull ungar igår. Jag trodde inte hon var dräktig, så det var en rolig överraskning. Tyvärr hade en unge kommit utanför boet o dött. Men annars har hon ett fint bo o det rör sig därinne. Eftersom det är hennes första kull vill jag inte titta hur många det är än, det får dröja några dagar. Mailade med Maria igår o vid 19-tiden hade en grå Isbarkyckling kläckts. Två till höll på att ta hål i skalen, så jag hoppas verkligen att de också kommer ut. Och gärna nån fler:) Men jag är glad över det som blir. Ska bli roligt att få åka o hämta dem idag. Fortfarande såå förkyld. Trist! Dricker the nu o har tagit nässpray. Tror jag måste peta i mig en alvedon också, för jag har nog feber.... Hoppas det går över fort. Ha en härlig dag! Kram Erica

1 kommentar:

  1. Grattis till kaninungar och kycklingar = )

    Krya på dig!

    Kram Lena

    SvaraRadera