Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 16 januari 2011

Är det inte det ena, så är det...

Tjenix!
Jaaa, i fredags o lördags var det såå himla kallt o jag fick elda o elda för att hålla värmen i acc.tankarna. I morse när jag skulle släppa ut hästarna så spöregnade det! Bara att täcka småtjejerna innan utsläpp så de slipper bli blöta.
Igår pysslade jag för fullt o idag känns det i kroppen:(
Har ömmande axlar o huvudvärk o det var först vid 15-tiden jag tog mig ut på prommis med hundarna. Skönt att gå en sväng, trots att det var snorhalt ute. E4:an är tydligen stängd norr om Gävle o även Sandviken var det avspärrat när Mattias åkte till jobbet vid 12-tiden idag. Dom hade spärrat av gator för dom hade inte hunnit med att sanda o salta. Fy! Isac är ialla fall hemma o dom hade fått åka jättesakta nästan hela vägen hem från Idre för det var så halkigt. Skönt att dom kom hem utan missöden ialla fall. Hoppas att det är bättre i morgon när jag ska in till sjukgymnasten på Gävle sjukhus.
Nu är middagen i ugnen o det blir kycklingvingar o rårivna morötter o sweet chillisås till. Enkelt o gott.
Har pysslat lite med kaninerna nu ikväll o gjort i ordning bur till Bäbis för jag tror att parningen förra veckan tog. Hoppas på smått i i februari! Nu har hon fått en större bur med bolåda bredvid fästmannen Ferarri o hennes gamla bur ska göras ren o iordning till nästa helg. Då ska jag möta upp o hämta min viltgula hona som jag ska köpa. Dvärg vädurarna är helmysiga!
Egentligen skulle jag iväg o träna i ridhuset med Carro ikväll, men jag skippar det när det är så himla halt ute. Vill inte ut i denna halka o vägen är så överplogad efter Åbyggeby, så fy. Det får bli nästa gång istället.
Nej, nu måste jag kolla middagen.
Ha det gott!
Kram Erica

2 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt att vänta kaninungar = )

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Vad fin nya sängen var!! Jättemysigt kök har ni med.
    Du gjorde nog rätt i att inte åka och träna i halkan. I morse kanade jag nerför backen till jobbet. Fick styra in i snövallen för att få stopp.

    Ha en fin måndag!!

    SvaraRadera