Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 15 januari 2011

Städdag!

Tjenix! Hade sovmorgon i morse ända till kl.8. Guud så skönt. Kakan vaknade vid strax efter 6 som vanligt så jag gick upp o släppte ut dom så de fick kissa, sen kröp jag ner igen. Härligt att bara få somna om o mysa! Har flera gånger försökt lägga ut en bild på vår nya säng, men idag gick det äääntligen. Så här blev det med nya sängramen. Jättebra tycker vi själva:) Gick direkt ut i stallet o släppte ut hästarna när jag vaknat. Eldade, mockade o fixade o donade i stallet o vattnade alla djur. Sen in o drack kaffe o frukost. Efter lite dötid på datorn så började jag röja köket. Kollade nämligen när mina nya köksgardiner skulle komma... trodde dom skulle komma till veckan. Hm, man ska läsa när man beställer! Dom kommer 25 april:( Jag ville ju ha nya gardiner NU!!! Jaha, bara att leta i gömmorna o då hittade jag dessa panelgardiner som aldrig blivit uppsatta. Inte hade jag tänkt vinrött o beige nu, jag ville ju ha ljusa gardiner.. Men nu blev det dessa tills de andra kommer i april. Jag har städat bänkarna o torkat kakel o städat lite lådor o torkat köksdörrarna. Så nu känns köket fräscht o skönt. Torkade lite damm ur fönstrena o fixade i vardagsrummet oxå, så nu känner jag mig nöjd för idag. Har precis ätit lunch, fil med banan o flingor. Rätt skönt att slippa göra lunch mitt i städningen men fy vad tyst o tomt det är här hemma:( Nu ska jag gå en promis med hundarna o sen ska jag nog åka ner o handla lite. Måste köpa en ny blomma till köksfönstret o lite tulpaner tror jag. Det är tulpanens dag idag! Hade tänt åka till Wij o titta på deras utställning om tulpaner som invigs idag, men jag vet inte... vi får se. Ha det gott! Kram Erica

1 kommentar:

  1. Lika säng som oss :) visst är den så fin! älskar verkligen våran!
    tycker det blev kanonfint med gardinerna, fint med de mörka så länge det är så här mörkt ute tycker jag så det gör inget att det andra låter sig väntas på!
    kram
    Anna och Bosse

    SvaraRadera