Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 11 januari 2011

Ett klick... så blev man fattig!

Tjenix! Tänk vad fort det går att beställa saker o ting nu för tiden! Förra veckan så satt jag o kollade efter lite fröer. Några klick senare var 5 fröpåsar beställda o jag 150 kr fattigare... Igår satt jag o kollade på lite nya vårgardiner o vips var det beställt nytt till både köksfönstret o vårat sovrum o jag blir nästan 800 kr fattigare när paketen kommer. Jag gillar att handla på nätet! Enkelt o utan en massa folk som far o kör på hälarna på en med kundvagnarna o gubbar som hostar utan att hålla för munnen. Sånt gör mig gaaalen!!! Sen är det kanske mer skrämmande vad gäller djurköp. Man blir ju lika sugen på såna, ialla fall jag:) Men när man tänker mer på det så är det ju väldigt lätt att slänga iväg mail o vilja köpa hundvalpar, kaniner, hästar mm. mm. och det är ju väldigt ogenomtänkt o sen ser man dessa små som omplaceringar pga. "allergi" på blocket... Därför vill jag gärna ha en första mailkontakt med djurbebis köpare, men sen vill jag träffa personen i fråga så man får prata igenom så det är genomtänkt o att jag känner att personkemin känns bra. Jaaa, igår var vi in till IKEA hastigt o lustigt. Vi har ju tänkt köpa en ny sängram länge o igår slog vi till. Vi fick pengar i julklapp o det var en sängram vi ville ha. Så nu är det jättefint i sovrummet o nya sängen blev så fin. Sally blev lite missnöjd, hon gillar att ligga med nosen utanför sängändan, för då ser hon in i köket o kan ha koll på ev. "nederbörd". Men hon vänjer sig nog:) Nix, nu tror jag det blir en prommis med hundarna. Töväder ute o såå skönt, men det är nog bitvis lite halt o tunggått i modden. Ha en fin dag! Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar