Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 2 januari 2011

Jag har inte dött:)

Tjenix! Jaa, det var länge sedan jag skrev sist. Men det har varit väldigt mycket ett tag, så krafterna har inte funnits. Nu har det blivit ett nytt år och jag hoppas att det bjuder på mycket trevligheter såklart. Året som gått då... Först började jag året med att i slutet av januari få åka in för renovering. Det var min högra axel som gett upp:( Som tur är så finns det reservdelar o duktiga läkare! Så med en ny axelled fick jag ta tag i detta år med sjukgymnastik o blev riktigt bra i min nya axel. Ja med Carro har det varit upp o ner. Tävlings karriären hade jag tänkt starta i högre spår o bli godkända. Det har vi gjort o det känns som att vi kan bli uppflyttade till elitklass om vi har en bra dag. Vi var såå nära uppflytt i Falun.... Carros akilleshäl har vart tung apporten, eller min.,. Vi var ner till Tomas Ivarsson jag o Kajsa o då fick jag tips o vips så satt tungapporten! Så summa summarum är att Carros akilleshäl är JAG. Bara att inse att mina begränsningar blir hennes. Inte så konstigt, men ibland tungt att ta in. Så nu ser vi med tillförsikt på nytt tävlingsår o hoppas att min kropp håller ihop såpass att vi ska kunna tävla högre o bli uppflyttade. Anmälde Carro till utställningen i Alfta i juli. Där fick vi CERT o blev BIM, helt otroligt roligt! Anmälde till en till utställning för att kolla av att föregående domare inte hade järnblödning eller så... o då fick vi en 1:a, så min tunnis är inte så illa:) Ja, vår andra kull valpar på Sally har vi haft. Alla utom Kakan har flyttat hemifrån o fått så himla bra hem. Det värmer verkligen i en kennelmammas hjärta! Hoppas att nån ur kullen kommer iväg på nån utställning i år, ialla fall Anna o Tuva ska jag släpa med! :) Ur förra kullen har fina Teo o Marie gått från klarhet till klarhet i utställningsringen o dom hoppas jag få se mer av där. Även lilla Bea i norr hoppas jag få nåt resultat från i år. För det är såå roligt när ni mailar det ni gör o talar om vad som händer! Fåren hade ett fint år i år o alla tackor hade lätta lamningar o det är ju så skönt. Inga flasklamm eller dödsfall så det är jag verkgligen glad för. Hoppas på ett lika tursamt år i år igen med dem. Ja, sen var det då de här tunga bitarna. Jag försökte para Carro med en härlig hane i Sandviken, men det blev inget. Carro har svåra löp o visar dåligt när hon börjar o är i höglöp, så det blev inget av det. Var sen o hälsade på en annan hane som är en riktigt fin hund. Men tankarna vandrade ändå iväg till en speciell hane som jag så gärna ville använda. Provade att höra med hans matte igen om jag kunde få använda honom o det fick jag! När så Carro började löpa hade vi stenkoll. Tyvärr var det nog läge kring julhelgen att ta utstryk. Jag var nämligen in till Sandviken o tog utstryk o blodprov direkt på måndagen, det visade på att hon nog var på väg in i höglöp enl. veterinären men blodprovet skulle ge exakt svar. Fick dock inget svar på detta på tisdag fm. som var lovat utan först på em. fick jag tag i dom. Då skulle jag åka o para! Sagt o gjort så packade jag in mig o Carro i bilen o drog ner till hanen med familj. Tusen tack för allt! Jag har fått lära känna en kanontjej o hennes hundar. Vi fick förmånen att få låna med oss Skippo hem för att försöka få till en parning här hemma OM det skulle bli att hon släppte till längre fram i löpte som vissa kan göra. Men icke, det var nog för sent i löpet:( Skippo bodde här i två dygn o han är en supergo nallebjörn. Vilken härlig hund! Så jag vill försöka para på nästa löp, det här är en drömkombination som jag bara måste ta ork o energi till att prova en gång till. Blir det inget då heller så är det kört för Carros del. En annan tung bit är att min franska vädurshane är sjuk. Jag måste nog ta det tunga beslutet att låta honom komma till de evigt gröna ängarna. Väldigt jobbigt:( Det har tagit mycket av min energi med valparna o detta parningsförsök, men nu är det Nytt År o Nya tag! Önskar Er alla en riktigt god fortsättning på det nya året! Kram Erica

2 kommentarer:

  1. Gott Nytt År!

    Jag och Bea lovar att äntra utställningsringen i år! Hon längtar efter att få visa upp sig... :)

    Ha ett riktigt trevligt och smärtfritt 2011!!!

    Kram/Eva

    SvaraRadera
  2. Åh vad trist att vädurhanen är dålig. :(

    Hoppas att du får ett jättefint 2011!! Ser fram emot nästa löp på Carro då jag också hoppas på en kull dem emellan.

    KRAM

    SvaraRadera