Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 21 januari 2011

Lika som bär...

Kakan o Sally, lika som bär är dom bara att Kakan är mörkare röd.
Fiiina lilla Irma fick komma ut o bli fotad i förrgår kväll!
Tjenix!
Idag var det äntligen dax för rema o cortisoninj. i axeln. Skönt att ha det gjort o nu hoppas jag att jag är bättre i morgon.
Låg o vilade några timmar för jag får sån attans värk efter inj. Sen tog jag en värktablett, på med ytterkläder med svårighet.. o så gick jag o Mattias o vovvsen en härlig långpromenad. Det är -7 ute, men skoterspåren är härliga att gå i nu när dom bär, så är man bara klädd är det underbart skönt. Det blev en timmes prommis så nu är både vi o hundarna nöjda. Så skönt att Kakan är så duktig att knalla på. Hon får inte gå så långt mer än ett par ggr. i veckan, men hon tycker det är jätteroligt o får ju springa lös i sin takt.
Kakan o Sally är så otroligt lika så jag får beslutsångest... Eller inte beslutsångest, utan jag har bestämt mig -för att sälja henne. OM jag hittar ett riktigt bra hem är hon till salu. Hon är alldeles för lik Sally i temperamentet. Ja, alldeles för lugnt o snäll o bara "är" . Det är ju inga dåliga egenskaper, tvärt om, men jag ville ha en hund med mer "go" i.
Kakan är himla nöjd med att vara ute med mig när jag sköter djuren o sen sover hon lugnt inne. Hon gillar att gå långprommisar o kortprommisar o är nöjd vilket som. Jag ville ha en hund med "mera" i. Märkte skillnaden så bra när jag var hundvakt till syrran "Tuva" som Anna har, hon har en helt annan fart o kamp.
Så är det någon som känner till nån som letar en underbar JR, så ring eller maila.
Nix, nu tror jag att jag ska vila en stund innan det är dax för att fixa middag.
Ha det gott!
Kram Erica

2 kommentarer:

  1. Vilken tur att du inte behöll Bea då..:)))

    Hon är vääääldigt lugn och eftertänksam av sig och har aldrig gjort ett enda hyss, faktiskt. Det verkar som att även hon har ärvt mamma Sallys temperament och glada är vi...:))

    När vi är ute och hon är lös så skulle hon aldrig komma på tanken att lämna mig för något annat spännande... inte ens en hare som kom skuttande... otroligt men sant. Till skillnad från våran förra JR... hon var det GO i minsann! Saknar den utmaningen ibland men nu tycker vi att vi har fått drömhunden... alla kategorier..:)

    Trevlig helg allihopa! /Eva

    SvaraRadera
  2. Oj! Vilken skillnad.. Foppa strimlar då både strumpor och trosor, klär av julgranar och visar kompisens Leonberger vem det är som bestämmer. Haha. Fast han är underbar.. full fart non stop och sen tvärslocknar han. Just nu övermannar han ett gosedjur som är större än honom :) Hoppas att du hittar någon till kakan! Trevlig helg! Malin

    SvaraRadera