Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 18 januari 2011

Vilken vinter...

En vårblomma för att pigga upp!!!!
Gokväll!
Ja, i morse var det -1 när jag halkade ut med hästarna. Det gick då bra o vi kom ut helskinnade o jag kom även tillbaka in igen utan att vurpa. Men det är rackigt ute nu med glansis överallt.
Igår tog jag ialla fall en prommis med hundarna e. jobbet. Så otroligt vackert ute. Men idag orkade jag inget efter jobbet, det blev ryggläge pga. värk. Nu är det v.axel som spökar igen.. men jag fick tid hos rema på fredag fm. för cortisoninjektion så jag hoppas att jag blir piggare efter den.
Nu på em. var jag till Lena o fick massage o det är så skönt. Man blir lite mjukare efteråt o det känns bra att "underhålla" kroppen lite. När jag åkte därifrån var det 2+ och det spöregnade:(
Ringde vetten i morse ang. Titti. Ska fortsätta ge henne Fenylbutazon, men låta henne stå på box en vecka för att se om det gör skillnad, annars ringer jag ATG på fredag eller måndag så dom får kolla upp om det ev. kan vara hovbensrotation... Fy, jag hoppas verkligen att hon blir bättre. Det känns verkligen tungt nu, har hon hovbensrotation tror jag det enda raka är att låta henne somna in o bara tanken gör att tårarna rinner nu.......
Nej, nu ska jag inte skriva mer, min axel gör så förbaskat ont:(
Ha det gott o tát lugnt i halkan!
Kram Erica

1 kommentar:

  1. Kul med vårblomman... jaa, snart är det dags att peta ner dom små fröna i sålådorna!

    Kan dom inte göra nå´t åt din onda axel?? Verkar ju minst sagt handikappande för dig... :-(

    Hoppas att du får behålla Titti och att hon blir frisk snart!

    Varma hälsningar från oss tre! /Eva

    PS Bea är så frisk,underbar och fin och nöjd med livet, trots kylan (-25 för tillfället)

    SvaraRadera