Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 9 januari 2011

Trött!!!

Tjenix! Klädde av granen på fm. o "alla" tre! tomtarna åkte tillbaka i garderoben. Det var inte mycket till julpynt i år inte. Faktiskt skönt att få undan det så fort. Bytte till en annan löpare på köksbordet o nu fick man vårkänslor. Blir ju så när det är + grader ute! Dagen hade kunnat börja illa... När jag var i stallet i morse o skulle ta ut hästarna så blev det snöras från taket. Himlars vad snö det kom ner!!! Jag skulle precis gå ut men såg att det låg höstrån i gången o sträckte mig efter kvasten o sopade in dom i boxen. Då bara ljummade det i hela stallet o mullrade o ner kom det massor, massor o åter massor med snö! Blev så rädd för hundarna brukar sticka ut ur stallet när jag tar i grimskaften, så jag visste inte om dom var ute eller inne. Gud så hjärtat slog i kroppen! Men Carro var precis utanför dörren o hoppade in i stallet igen o blev bara snöig. Men så vände jag mig om o där kom Kakan o Sally från sadelkammaren. Pust! Det var en otäck upplevelse. Sen var det höhämtning av småbal. Skönt att få hem dom för nu var det heltslut. Ville gärna köpa från samma ställe när Titti är så känslig i sin mage. Nu var hon stapplig igen igår, tror jag ska ringa o rådfråga ATG kliniken om hon ska kollas upp närmare. Känns inget vidare att bara ge butta om o om igen.... Slängde ut en annons på alternativ.nu forumet om hönsen. Fick napp direkt så nu är dom redan sålda o hämtade! Jag sålde dem billigt för att få snabb affär, och det fick jag! Känns inge roligt med hönsen denna vinter:( Alldeles för mycket jobb o bara dåligt samvete för dem. Så mycket snö att jag inte kan gå med skottkärran dit o då blir allt så himla tungt när man ska bära vatten, spån o foder. Skönt att dom kom iväg så snabbt att jag inte ens hann tänka känns det som. Ska städa ur nån dag, men det känns inte som nån panik. Ja, nu känner jag mig rätt trött o nöjd. Tog en dusch medan Mattias fixade lunch/middag eller vad man ska kalla det när det blir mat vid 16-tiden. Ska nog fixa lite kaffe o sen blir det prommenix med vovvsen. Ha det gott! Kram Erica

1 kommentar:

  1. Jag vet inte ,men ATG kliniken har jag ingen bra erfarenhet av.Kolla med Ultuna också varje fall, om inte annat kan det vara bra att höra flera olika teorier.

    /Erika

    SvaraRadera