Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 23 januari 2011

Ny dag nya möjligheter:)

God morgon! Igår var en lång dag då vi var ner till Eskilstuna trakten fram o tillbaka. Som tur var följde Mattias med för jag var inte riktigt pigg i axeln. Skönt när han körde så jag bara kunde sitta bredvid o njuta av landskapet som for förbi utanför rutan. På vägen dit stannade vi i Järbo o mötte upp min nya kanin som kom upp från Gimo. Jag var orolig att vi inte skulle hinna mötas, hur skulle det bli då? Sms:ade Anette o undrade om hon skulle till kaninutst. men hon jobbade. Mailade då Hanna o undrade om hon skulle dit. Det skulle hon inte men hon kunde ändå hämta upp min kanin om det skulle bli så att vi inte hann möta dem. Tack snälla Hanna! Underbart att ha såna vänner som kan ställa upp i nöd. Nu hann vi möta upp o jag fick min gula dv.vädurshona med. Stackaren, hon åkte från Gimo till Järbo, sen från Järbo ner till Eskilstuna o sen hem igen... reste hela dagen hon. Hon var lite (förståligt) nervös i buren igår kväll, men jag hoppas hon bor in sig idag. Hon var lugnare i morse när jag släppte ut hästarna. Hon hade lite fula öron... dom står ut på nåt roligt sätt, så vi får väl se om de lägger sig bättre när hon inte är stressad. *Hoppas!* Sen hade vi träff utanför Dalahästen o levererade Siws höns till deras nya ägare o sen åkte vi vidare o hämtade upp Siws dygnsgamla kycklingar. Det blev en resa på en dryga 55 mil tor. Idag så är det pyssel med djuren o höhämtning som står på chemat. En höbonde jag köpte hö av förut ringde o erbjöd mig ängshö. Helt otroligt, jag trodde inte det gick att få tag på ängshö. Så jag ska köpa några rundbalar av honom o hoppas få boka allt han har, eller åtminstone så det räcker ett tag in på nästa vinter också. En prommis med hundarna ska det oxå bli. Verkar bli jättefint väder o bara nån minusgrad. Skönt! :) Ha en riktigt härlig söndag! Kram Erica

1 kommentar:

  1. Oj vilken resa. Så ni var i mina trakter. Ni skulle ha kommit in på fika vettja!

    SvaraRadera