Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 23 januari 2011

Mycket gjort idag!

Go kväll! Drog iväg o köpte hö efter morgonens blogg o påtår. Två STORA rundbalar ängshö på dryga 300 kg st..... Tur man har en stark karl!:) Mycket mutter o skottning så backen blev någorlunda slät innan han fick in ena balen i vedboden o den andra ut till fåren. Bla. att "-Vi måste köpa en traktor" och "-Man borde köpa en bondgård när du är så djurtokig..." hördes det mellan svordomarna över tunga balar;-) Nämnde nu vid kvällsfikat att han måste ta ur havresäcken á 40 kg ur baksätet oxå för jag ska hämta grabbarna på Miniklubben i morgon *ler*. Han är guld värd min "gubbe" som står ut med mig! Passade på att halma ordentligt med sista halmen till fåren oxå o fylla på vatten. Vatten som jag bara hinner ställa ner så är Leffe där o stångar ut det så hinken flyger! Hinner inte han dit först utan Älva så puttar hon ur den o står o tittar förundrat när vattnet försvinner i snön...SUCK! Vid fyra tiden så tog jag Carro o gick en tur efter Bladmursvägen bort till Stina o Kents lada. Det blir ca 4 km fram o tillbaka. Såå skönt! Kallt blev det dock om benen för jag tyckte det var "bara" nån minusgrad så täckisarna behövs inte... Men det blir kallt om benen när man går i rask takt. Mörkt blev det oxå innan vi kom hem, men jag hade reflexväst på o Carro hade reflexhalsband o täcke så vi syndes bra. Först tänkte jag bara gå en kortis för jag känner av musklerna i höften lite. Men sen när man börjar gå så kan jag inte sluta, benen kommer in i en rytm o man känner hur det rensar i hela kroppen o knoppen o det är så himla skönt att gå. Småtjejerna fick vara hemma för dom hade varit ute o racat i över en timme när vi grejade med höt. Vill inte att det blir för mycket för lilla Kakan. Nu ska jag gå o ta in hästarna o sen blir det dusch o sängen tror jag. Det är rätt skönt att gå o krypa ner o kika på TV. Ja, vi har ju en TV som heter duga i sovrummet. Det är Mattias avdelning det, så han kom hem med en som är större än den i vardagsrummet som är jättestor. Denna är gigantisk! Så du ska se texten när du tar av dig glasögonen, sa han:) Jodå det gör jag! Ha det gott! Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar